Plánování operace sluneční štít započalo již v pondělí. Ačkoli jsme počítali s ohyzdným deštivým dnem, počasí nás mile překvapilo příjemnou slunečnou náladou. Tentokrát jsem se vydali na místo havárie letadla MIG21, kterému při 14. 10. 1988 přeletu nad drahanskou vrchovinou v ranních hodinách slehal proudový motor. Oba piloti na místě zahynuli. Blízko místa havárie se dnes nachází malý pomníček. Ten byl našim cílem.
Autobusem jsme se vyvezli na Bukovou, poté vyrazili polňačkou kolem ovcí a lidí směrem k lesu. Cesta však záhy končila kdesi v polích a tak jsme šli cestou necestou směrem za šipkou tu chvíli remízkem, tu chvíli travou až jsme dorazili k cíli. Odlovili jsme blízkou keš a zapálili svíčku.
Mé nenechavé já přesvědčilo Peťu, že by bylo vhodné se podívat i k místu havárie (pomníček se nacházel cca 300 metrů od skutečného místa neštěstí) a tak jsme tedy šli. Tu chvojí praskalo pod botou, tu mladý porost šustil o kalhoty. Tu pařez, tu jehličí. Vše probíhalo celkem dobře až do té doby, než jsme se dostali k potoku, jehož překonávání bylo pro Peťu osudným. Špatně vypočítaný skok měl za následek fatální namočení boty, ponožky a nohavice :D
Nakonec jsme ovšem k místu havárie došli. Člověk už by ho ani nerozeznal od původního lesa. Zasazené mladé stromky pomalu zarůstají paseku, kde pád a následný výbuch palivových nádrží na chvíli vymýtil život. Po chvíli zlobení mého programu se mi daří rozjet mé Smartmapy navigaci a spolehlivě dovádím naši výpravu na známou asfaltovanou silnici. Rozkládám alumatku a Peťa si suší ponožku a botu. Míříme směrem k Benešovu, cestou nás zdrží jen jedno zvíře uteklé patrně z Olomoucké zoo a poté podivně oblečení důchodci, sbírající mrtvoly a dřevo. V Benešově chvilku posedíme na lavečce a bereme první autobus mířící do Boskovic.
View Larger Map